Jak dane o klientach gromadzą małe firmy, a jak z identycznym zadaniem radzą sobie wielkie korporacje

Gdy nabywamy w sklepie konkretny artykuł, to zdarza się, że czasami do naszych dłoni trafia również formularz, w którym mamy podać prywatne dane. W ten sposób przedsiębiorstwa gromadzą informacje o swoich konsumentach oraz ich preferencjach zakupowych.
Następnie zebrane dane zostaną wykorzystane w celach marketingowych. Taka, coraz bardziej powszechna praktyka, doczekała się już odrębnej nazwy - marketing bazodanowy jest terminem znanym tak studentom, jak i dyrektorom.

Dzięki internetowi możliwa stała się błyskawiczna oraz sprawna komunikacja.

Jeżeli prezentowany artykuł Cię zainteresował, to śmiało kliknij tutaj oraz zobacz, co przeczytasz w tym serwisie. On też okaże się warty uwagi.

Nie bywają konieczne listy czy znaczki, co znacząco ułatwia kontakty z konsumentem. Wystarczy tylko zredagować treść maila, a później rozesłać ofertę. Jednak należy pamiętać o tym, aby trafiła ona do odpowiednich adresatów, czyli tych, którzy naprawdę będą zainteresowani konkretnym produktem albo usługą. Trudno, żeby samotna pani po pięćdziesiątce zapragnęła zakupić preparat do cery trądzikowej.

baza danych
Autor: labormikro
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com
Nieduże spółki prowadzą bazy w trochę prymitywny sposób - przykładowo, w Excelu powstaje dokument, który gromadzi podstawowe dane o konsumentach, a także ich numery telefonów. Przy okazji sekretarki są napominane, żeby obok imienia oraz nazwiska wpisywać także bardzo osobiste informacje, zdobyte podczas telefonicznych rozmów. I jeśli dowiedzą się, że klientka niedawno urodziła dziecko, to następną rozmowę mogą zacząć od pytania, jak rozwija się córeczka - takie zachowania są niezwykle pozytywnie odbierane. Zupełnie inaczej taki temat trzeba byłoby przedstawić biorąc pod lupę wielkie korporacje. Tutaj wymienione wyżej bazy muszą być bez przerwy porządkowane - standaryzacja danych jest bardzo potrzebna, ponieważ w przeciwnym razie korzystanie z baz nie ma jakiegokolwiek sensu. Jeżeli np. wpisy będą się duplikować, to do jednego adresata dotrą dwie przesyłki, co w przypadku listownej korespondencji będzie wielką rozrzutnością firmowych pieniędzy.


Polecamy też

Unowocześnione narzędzie dla mniejszych przedsiębiorstw dzięki jakiemu będą one bardzo pozytywnie postrzegane.

system do fakturowania
Autor: Syed Ikhwan
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com
Innowacyjne narzędzie dla małych przedsiębiorstw dzięki jakiemu będą one bardzo dobrze postrzegane. W taki bezpośrednio sposób określa się CRM, a więc zestaw technik oraz narzędzi koniecznych w użyciu w czasie tworzeniu znaczących relacji biznesowych. A o tym, jak ważne pozostaje odpowiednie zarządzenie relacjami z klientami nie będzie bodajże potrzeby przypominać nikomu, kto ma własną działalność gospodarczą.


Systematyczna Standaryzacja danych jest zatem obowiązkowa dla tych firm, które kilka lat wcale nie aktualizowały bądź nie porządkowały danych o swoich klientach. Te zadania można oczywiście poruczyć pracownikom etatowym, lecz wydaje się, że takie wyjście z sytuacji raczej się nie sprawdzi. Z tak określonym zadaniem poradzą sobie profesjonalnie jedynie osoby zatrudnione w spółkach, które gromadzą różnego typu bazy danych. Dodatkowo można także skorzystać z innych usług, takich jak na przykład archiwizacja danych lub ich segmentacja - sprawdź naszą ofertę. Tak czy owak, podjęcie konkretnych działań jest o tyle istotne, że za kilka miesięcy przyczyni się do pewnego wzrostu dochodów.
2022/05/14, 07:46
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.