Konieczność istnienia marki w internecie aktualnie już nie wzbudza zastrzeżeń, jednak ciągle pojawiają się nowe drogi promowania w sieci. Media społecznościowe to coraz bardziej popularne narzędzie e-marketingu – czy opłaca się w nie inwestować?
Analizując wady i zalety kampanii marketingowej w mediach społecznościowych, trzeba w pierwszej kolejności wyjaśnić rozumienie definicji
social media marketing. To pojęcie najczęściej pojmowane jest w sposób ograniczony, jako reklama na Facebooku. Ten portal (zobacz
pozycjonowanie marki) społecznościowy bez wątpienia jest liderem marketingu w social mediach, jednak nie wolno zapominać, iż nie jest to jedyna metoda dotarcia do internautów.
Inne godne uwagi serwisy to między innymi
Twitter, LinkedIn, czy YouTube, a także różnego rodzaju blogi. Marka może dyskretnie promować się za pośrednictwem publikacji sponsorowanych na blogach, śmiesznych filmów video, albo nie generujących dużych kosztów akcji konkursowych na firmowym fanpage w serwisie Facebook. Więcej na ten temat . Wszystkie te działania – jeśli tylko są użyteczne, starannie zaplanowane oraz mają sens – są pozytywnie odbierane przez potencjalnych klientów.
Autor: Impassion Afghanistan
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com
Czemu social media marketing jest coraz bardziej doceniany przez większe i mniejsze marki? Otóż
reklama na Facebooku oraz w innych mediach społecznościowych jest reklamą odznaczającą się dużą skutecznością. Nie dlatego, iż generuje wzrost przychodów – bo tak nie jest – ale dlatego, iż powoduje wytworzenie się niepowtarzalnej relacji pomiędzy firmą a jej klientami. Więcej na ten temat przeczytasz na tej witrynie.
Czynny udział grupy docelowej w działaniach marketingowych firmy wzmacnia wiarygodność marki oraz wywołuje wierność klientów wobec niej. Social media pozwalają dotrzeć bezpośrednio do ściśle konkretnej grupy docelowej, tzn. do osób o określonym wieku, płci, pasjach, albo społecznym statusie. Dzięki temu działania marketingowe są doskonale wycelowane w odbiorcę, a więc i bardziej skuteczne.