Obecny wiek spowodował, że świat niezmiernie się zmienił — w obecnym świecie wszystko załatwia się online, także zakupy.
Męczą ich często tłumy oraz korki na ulicach. W zaciszu własnego mieszkania są w stanie nabyć niemal wszystko — od jedzenia, przez ciuchy do sprzętu elektronicznego. Handel elektroniczny, czyli e-commerce to nowa, ale prężnie działająca dziedzina, która daje ogromne zyski. Przez to coraz większa ilość przedsiębiorstw będzie się skupiała przede wszystkim na swej obecności w wirtualnym świecie. Jeśli chcemy do niego dołączyć oraz pracować w tzw. e-handlu, to powinniśmy się do tego odpowiednio przygotować. Przede wszystkim trzeba dobrze znać angielski — bez tego ani rusz, ponieważ większość dokumentów jest w tym języku i przecież będziemy kontaktować się z klientami z całego świata. Oprócz tego musimy znać języki programowania (chociaż HTML). Dobrze byłoby również pochwalić się analitycznym umysłem i umiejętnością działania pod presją
czasu. E-commerce to dość szerokie hasło. Warto więc skoncentrować się na poszczególnych jego segmentach, co da nam możliwość, by znaleźć dobrą pracę. Możemy na przykład
wyspecjalizować się w customer experience czy digital
marketingu. Wszystko uzależnione jest od tego, co po prostu nas interesuje.