Sprawa
bezpieczeństwa jest bardzo podstawowym stanem świa
domości i zarazem gwarancją jej utrzymywania. Daje ono niezwykle konieczne do życia poczucie stabilizacji oraz pozwala na
rozwój osób.
Taka konieczność zgodności i ładu jest jedną z podstawowych potrzeb człowieka oraz cechuje
się zupełnym brakiem obawy przed utratą takich walorów jak
zdrowie, życie, emocje, szacunek czy dobra materialne oraz nienamacalne.

Autor: markus spiske
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com
Amerykański psychoterapeuta o imieniu Abraham Maslow, jeden z najbardziej istotnych popularyzatorów nurtu socjologii transpersonalnej oraz humanistycznej, sprawił, że konieczność bezpieczeństwa jest podstawą schematu psychiki. Zgodnie z jego modelem, to z niej rozwija się potrzeba przynależności, która z kolei ma postać potrzeby posiadania miłości, ta natomiast potrzeby szacunku, aby roztopić się w egzystencjonalnej chęci samorealizacji.

Autor: Daniel Lobo
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com
Statystyczny Polak zjadł w ubiegłym roku 52 kilogramy chleba. Tak przynajmniej wypływa z danych Instytutu Ekonomiki Rolnictwa oraz Gospodarki Żywieniowej. To aż o 26,3 kilograma mniej aniżeli w 2014 r! Dlaczego spożywamy coraz mniej pieczywa?
specjaliści doszukują się różnych powodów – bo jest zbyt drogi, niektórzy sądzą, iż tuczy jak też niestety, obniża się jego jakość.
Potrzeba bezpieczeństwa może przejawiać się w swojej formie międzyludzkiej i społecznej oraz stanowiąc podstawę istnienia i organizowania w bieżącym życiu państwa oraz społeczeństwa.
Czy chciałbyś zgłębić temat opracowany w tym tekście? Jeżeli jesteś za, to czytaj pod adresem (
https://www.bira.pl/produkty) kolejne interesujące wiadomości.
Można porównać to do murów, którymi się torujemy od potencjalnych niebezpieczeństw, które wywodzą się ze świata zewnętrznego, z otaczającej nas rzeczywistości. Murów, które tworzą uczucie naturalności, normalności czy równowagi, które wybudowaliśmy sobie wokół własnej pozycji zawodowej oraz w pozycji rodzinnej czy też tej społecznej. Inny naukowiec nazwał te postaci bezpieczeństwa mianem fiksacji, na jakich się opiera społeczeństwo.